Løpekurs for nybegynnere 1. Finn løpegleden!

Vis kart

Løpekurs for nybegynnere/ferske løpere hvor du får 6 fellesøkter, et testløp, 12 ukers løpe(gå)program, styrkeprogram(hjemme+treningssenter) og bevegelighetsprogram.

Løpekurset er for deg som trenger hjelp til å komme over dørstokkmila og bli venn med joggeskoene! Du ønsker å kunne løpe et par ganger i uka uten at det kun føles som et ork.

Fellesøkter på onsdager: 04.03, 11.03, 18.03, 25.03, 01.04, 08.04, 15.04. Tidspunkt: 16.30-17.30.

Mål: gjennomføre(gå/jogge) 4 km i Drammen Sentrum 15.04.

I dette kurset får du:

6 felles teknikk- og løpeøkter (første økt er en lengre økt grunnet teoridel) Styrkeprogram for å hjelpe deg til å bli en bedre løper, samt holde deg skadefri 12 ukers løpeprogram med 3 treningsdager. Lukket gruppe på Facebook hvor informasjon deles og treningsrelaterte spørsmål blir besvart Vi ønsker å bidra med økt kunnskap vedrørende viktigheten av styrketrening, kontinuitet av både løpe- og styrketrening, hvordan øke utholdenhet og kondisjon, løpestil, bekledning og skotøy. Vi anbefaler at du har din egen pulsklokke, da det er en fin måte å kontrollere treningen på, det er dog ikke et must.

En typisk fellesøkt vil være tredelt. Teknikk- og drilløvelser, intervaller/fartslek også avslutter vi med et par styrkeøvelser. Tett oppfølgning!

TIDLIGERE DELTAKER PÅ NYBEGYNNERKURS? SEND MAIL FOR RABATTKODE: christinemoen.hansen@bedriftsidretten.no.

Timen holdes av Christine Moen Hansen. Hun er fysioterapeut og jobber som aktivitetsleder i Bedriftsidretten og medarbeider på Løplabbet.

Ikke-medlemmer: 6(+test) fellesøkter: 1499,- Medlemmer av Bedriftsidretten: 1399,-